OUTDOOR

Close this search box.
Linjefaget Outdoor er proppet med nordisk friluftsliv, adventure og leg. Her får du fællesskab og fede naturoplevelser.

I løbet af året vil du komme til at bevæge dig inden for alle tre områder. Det bliver både sjovt, hyggeligt, vildt og udfordrende.

NORDISK FRILUFTLIV

Når vi i faget sætter fokus på det nordiske friluftliv, skal vi bl.a. tilberede mad over bål og overnatte under stjernerne. Her gør vi brug af naturen som spisekammer. I denne del af faget udstyrer vi dig med sjove og kreative teknikker til overlevelse i naturen.

Lejrliv, kanosejlads, og naturnørderi. JA TAK.

ADVENTURE

Kan du godt lide at udfordre sig selv og få et sus i maven? Outdoors andet element er adventuredelen, hvor vi bl.a. tager på off-road i skoven, udfordrer os selv på mountainbikes, prøver kræfter med klatring og får pulsen op på adventureraces. Det er både lidt vildt og mega sjovt.

LEG

I Outdoors tredje element benytter vi hele naturen som legeplads. Vi elsker at lege og udfolde os kreativt med både tonselege og samarbejdsøvelser. Legen gør os nemlig frie, og her er der både plads til strategi, hvin, kreativitet og masser af grin. Bare vent og se.

Outdoorområdet

Vores outdoorområde indeholder alt fra shelters, bålhytte, lavvuhytte (finsk tipi), til det fede vildmarksbad og udendørssauna. Desuden ligger skolen godt placeret i et kæmpe skovområde med masser af mounitainbikespor og udendørsmuligheder. Dertil har skolen en indendørs klatrevæg.

Alle kan være med på vores outdoorhold. Det eneste det kræver er, at du har lyst og mod på at være med i den skønne natur året rundt. Du vil opleve, at du bliver god til at planlægge og afvikle aktiviteter for andre. Du vil udvikle færdigheder indenfor frivillig ledelse og lære nye samarbejdsteknikker.

Er du klar til at blive udfordret i den vilde natur, så skal du med på linjefaget Outdoor.

STIL ET SPØRGSMÅL

Har du et spørgsmål eller er der ting, du gerne vil have uddybet.

BooK Rundvisning

Du kan altid kontakte skolen for at få en uforpligtende rundvisning

BESTIL MATERIALE

Vil du gerne vide mere om skolen, så kan du bestille vores digitale brochure lige her

kort-footer

Dronninglund Efterskole

Slotsgade 10
9330 Dronninglund

Kontor@dronninglundefterskole.dk
Tlf. 98 84 19 99

Trafikinformation

Dronninglund - Aalborg

Bus 30 min. - Afgang lige uden for skolen.

Dronninglund - Aarhus

Bus + tog 125 min - Afgang lige uden for skolen.

Dronninglund - Brønderslev

Bus 50 min. - Afgang lige uden for skolen.

Dronninglund - Frederikshavn

Bus 80 min. - Afgang lige uden for skolen.