MUSIK

Musiklinjen er for dig, der gerne vil spille en masse musik og udtrykke dig i et fedt musikalsk fællesskab.

Har du en indre sanger gemt i dig, eller er du vild med tanken om at stå med et instrument? Hvis det er tilfældet, så skal du være med på musiklinjen.

Undervisning

På Dronninglund Efterskoles musiklinje bliver du hurtigt fordybet i musikkens mange muligheder. I løbet af året arbejder vi meget med sammenspil og bandtræning. Her bruger vi masser af tid på at indøve forskellige numre, som kan spilles ved forskellige lejligheder i løbet af året. Som musikelev er du medbestemmende på, hvilke numre vi skal øve, og du vil få muligheden for at være med til at skrive nogle af vores egne sange. Sangene indspiller vi i skolens eget lydstudie.

Dertil vil du i løbet af året blive klog på musikteori, herunder rytme og puls, for på den måde at udvikle dine musikalske færdigheder. At spille i et band på en efterskole er noget helt særligt, og mange musikstjerner har startet deres karriere netop der.

Hvis du ikke spiller et instrument i forvejen, er det vigtigt, at du har lysten og viljen til at øve – også i fritiden.

KONCERTER

I løbet af skoleåret har vi flere events, hvor du vil få mulighed for at udfolde dig foran et publikum. Udover skolens egne elever, som elsker at få en personlig koncert, udgør musiklinjen også en central del af skolens opsætning af musikteater.

MUSIKLOKALE

På Dronninglund Efterskole har vi et topmoderne musiklokale, som frit kan benyttes – også i fritiden. Musiklokalet rummer et veludstyret lydstudie samt scene, som støder op til vores foredragssal. Et lokale der helt klart skal opleves.

På skolen er der også to flygler, der bliver brugt til fællessang, men som eleverne også er velkomne til at øve sig på.