EXCHANGE

Vil du gerne opleve den europæiske kultur helt tæt på? Elsker du at snakke engelsk? Og er du helt vild med nye sanseindtryk? Så skal du med på udvekslingstur til Holland.

Her bliver du indlogeret hos en europæisk værtsfamilie, hvor du skal bo en hel uge. Her vil du også møde din nye klassekammerat, som vil introducere dig til din nye værtsklasse for ugen. Sammen med klassen vil vi i fællesskab drage ud og opleve landets kulturrige område, lærer om hverdagslivet og skabe venskaber for livet. Dette er en oplevelse af de store, som giver et helt særligt indblik i et europæisk land, som ikke er muligt at opleve på en turisttur. Skal du med?

Destinationen

Hvis du vælger Exchange, kommer du med på en bæredygtig rejseform til Holland. Vi har fokus på at landet, skal rumme gode muligheder for at udfordre dit engelsk, rumme gode værtsfamilier og prikke til dine sanser.

Bæredygtig transport

Vi ønsker at bidrage til mere bæredygtige rejseformer med stort kulturelt indhold. Derfor rejser vi på denne tur med enten bus eller tog. Det giver også nye muligheder i forhold til at gøre selve turen spændende med indlagte oplevelser.

Genbesøg

I løbet af foråret vil dine nye europæiske klassekammerater komme på besøg i Danmark. Her vil din klassekammerat fra din værtsfamilie komme med hjem på besøg hos dig for en weekend, hvorefter hele holdet vil deltage i et særligt tilrettelagt program på skolen resten af ugen.

Krav

Turen kræver at du har lyst og mod på at snakke engelsk.

Undervisning på exchange

I perioden op til turen vil du på dit skema have valgfaget ’Exchange’. Her forbereder vi os sammen til turen ved at lære om kulturen, kontakte vores værtsfamilier og forberede os på det eventyr der venter.