10. klasse

Skift de kendte skolevaner ud og prøv et efterskoleophold på Dronninglund Efterskole med fuld smæk på fællesskab, linjefag, valgfag og læring på den fede måde. Se bare her:

10. klasse er et helt særligt år for mange. Det er her, hvor man kan modnes lidt ekstra, før man finder vej videre i ungdomsuddannelsen.

Med et år på Dronninglund Efterskole får du muligheden for lære dig selv bedre at kende, udforske dine særlige styrker og blive en del af et stærkt fællesskab – for det er vi suveræne til!

10. klasse på Dronninglund Efterskole

Med undervisningen på Dronninglund Efterskole, har du muligheden for at nørde lidt ekstra, inden du skal videre på en ungdomsuddannelse. Måske har du et yndlingsfag, som du ikke er helt klar til at give slip på? Eller måske har du et fag, som du ønsker at forbedre dig indenfor. Hos os er der plads til det hele.

Undervisningen er bygget op ud fra nedenstående 4 principper og er forberedende til alle videre ungdomsuddannelser:

• Projektarbejde

Vores undervisning er projektorienteret. Vi arbejder med mange forskellige emner i løbet af året, hvor du får lov at sætte dit præg på undervisningen. Det betyder konkret, at du er med til at forme din egen læring i timerne.

• 15 min. tavleundervisning

Slut med laaaaaange og tunge timer hvor læreren snakker i det uendelige. Hos os er dygtige lærere dem, der indleder i 15 min. og sætter elever i gang med selv at komme med løsninger i løbet af timen. Lærerne udstyrer dig med metoder og teknikker, der både gør dig mere selvstændig og selvsikker.

• Samarbejde

Gennem gruppearbejde lærer vi dig nye samarbejdsteknikker, så du oplever at udvikle dig godt i løbet af skoleåret – både individuelt og i sammenspil med andre.

• Ambitioner i fagene

Det er ret fedt, når man undres, fascineres og er nysgerrig. Dette gælder både de ting, vi oplever i livet, i fritiden, men helt sikkert også i fagene. Her VIL vi noget med fagene og har ambitioner om, at emner og projekter bliver levende og sjove at arbejde med. Det giver lyst og mod til mere.

LEG

På Dronninglund Efterskole elsker vi at lege. Det gælder i alle fag og arrangementer, som vi har på skolen. Derfor indgår leg ofte også som en naturlig del af undervisningen. Leg er med til at sætte sanserne i spil, og når vi har det sjovt, går dagene også nemmere. I undervisningen har legen ofte en karakter af viden og samarbejde.

LINJEFAG PÅ DRONNINGLUND EFTERSKOLE

Måske drømmer du om at udbygge dine taktiske evner i Counter-Strike 2 eller lære nye teknikker med en fjerbold? Det kan også være, at du drømmer om at lære at spille guitar eller udstille dit første maleri på et kunstcenter? Eller måske har du en indre grejnørd gemt i dig, der bare gerne vil have nye vilde oplevelser i naturen. Eller hvem ved – måske drømmer du om at skabe en bedre verden, hvor der handles på verdens uretfærdigheder?

På Dronninglund Efterskole får du mulighed for at kombinerer det fede fællesskab med dine interesser gennem vores fede linjefag. Du kan vælge mellem seks linjefagskategorier. Læs mere om dem her:

E-sport – Boldspil – Musik – Outdoor – Kunst & Kreativitet – Gør verden bedre

Lyst til en rundvisning?

Så tøv endelig ikke, for vi elsker at få besøg. Book en uforpligtende rundtur.