GLOBAL

Meld dig på global-rejsen, hvor du bl.a. kommer med på en enestående rejse til et af verdens kulturelle højsæder – Israel/Palæstina.

OBS. På nuværende tidspunkt er rejsedestinationen til Israel/Palæstina sat i bero grundet den nuværende situation. Vi forsætter vores arbejdet omkring turen med vores elevhold og samarbejdspartnere, men selve rejsen bliver i 2024 en tur til Rom, som kan byde på mange af de samme elementer som rejsen til Israel/Palæstina. Vi følger situationen tæt, og vi kan på nuværende tidspunkt ikke sige destinationen for 2025 og frem.

Du får mulighed for at opleve et ægte knudepunkt for verdensreligion og historie. En enestående chance hvor du bl.a. kommer tæt på lokalsamfundet, besøger byer som bl.a. Jerusalem, Tel Aviv og Betlehem.

Undervisning på global

Vores Globalrejse er et fantastisk tilbud. Forud for rejsen fordyber vi os i Israel/Palæstina-konflikten, som er en af de mest komplekse konflikter i verden. Du vil fra starten af skoleåret have valgfaget Global, som sætter fokus på religionsforståelse, samfundsdebatter og fundraising. Vi kigger nærmere på, hvorfor situationen er svær i Israel/Palæstina, hvilke forståelser et besøg i landet kræver og hvordan vi skal begå os. Du vil opleve et vildt kick i maven, når du mærker kulturen, som du har forberedt dig på igennem skoleåret, med egne sanser.  Glæd dig. Israel/Palæstina er en fantastisk destination, som både er eksotisk, højkulturelt og diametralt anderledes end Danmark.

OPLEVELSER PÅ TUREN

På turen kommer du bl.a. til at opleve:

• Grædemuren
  • Fødselskirken
  • Gravkirken
  • Muren mellem Israel og Palæstina
  • Tjek-point 300
  • Flygtningelejr
  • Oliebjerget
  • Lokal skole
  • Besøg hos palæstinensiske familier
  • Verdens bedste falafler

…og meget meget mere.

SAMARBEJDE

Vi samarbejder med Folkekirkens Nødhjælp og en lokal YMCA-organisation kaldet JAI. Disse organisationer er med til at sørge for en sikker og indsigtsfuld rejse, der helt sikkert vil gøre indtryk. Derudover samarbejder vi med disse organisationer om træplantningsprojektet Keep Hope Alive.

DIN RYGSÆK BLIVER FYLDT MED…

Når undervisningen er kulmineret i den store tur til Israel/Palæstina, vil du sidde tilbage med et større perspektiv på verden og måder at leve livet på. Du vil også have oplevet store kontraster til vores liv i Danmark og fået mulighed for at se andre mennesker i et nyt perspektiv. Dit udsyn til verden vil blive åbnet op og du vil have fået en viden og forståelse for en historisk konflikt, som kun de færreste ved nok omkring og forstår.

Derudover vil du have fået erfaring med fundraising, idet vi op til turen også arbejder med indsamling til et oliventræsprojekt: Keep Hope Alive. Disse træer er medvirkende til at palæstinensiske bønder kan få en indkomst og bevare deres jord.

Globalrejsen er populær, og der er et begrænset antal pladser.