Close this search box.

EFTERSKOLERNES DAG

Besøg os til Efterskolernes Dag søndag d. 24. september mellem klokken 12.00-17.00 og oplev efterskolelivet på Dronninglund Efterskole.
Efterskolernes dag 2023
KOM OG OPLEV
  • En inspirerende rundvisning
    Til Efterskolernes Dag står både lærere og elever klar til at tage godt imod dig og din familie. I vil komme med på en rejse rundt på skolen, hvor I kan udforske efterskolelivets muligheder og opleve hvad efterskolelivet byder på.

• Personlig samtale med en lærer
    Efter rundturen vil du og din familie blive budt indenfor i spisesalen til en let frokost eller en kop kaffe og en kort personlig samtale om dine ønsker og tanker. Vi lærer dig at kende, og du får også muligheden for at se os an.

• Reserver plads
    På de ledige linjer vil der vil være mulighed for at udfylde en tilmeldingsblanket på selve dagen, så du har sikret din plads.

• Kan du ikke vente?
    Så kan du opleve skolen fra din egen sofa her

Kan du ikke komme d. 24. septemer? Så kan du i stedet booke en rundvisning her

HVILKE LINJEFAG KAN MAN VÆLGE?

Vi har 5 forskellige valgfag, som du kan vælge mellem. Under hvert linjefag finder du også en masse valgfag.

Klik herunder og læs mere om de forskellige linjefag.

E-sport – Boldspil – Kunst og Kreativitet – Musik – Outdoor

FOKUS PÅ INNOVATIV LÆRING

Slut med det kedelige gruppearbejde. Hus os skal du i gang med at lære at samarbejde. Det betyder, at du både skal udforske din egen profil og dine kammeraters. Med vores teknikker vil du måske opleve, at samarbejde kan åbne muligheder for din læring og løfte dit niveau til helt nye højder. Vi fokuserer på konkret teori og masser af eksperimenterende og aktive timer. Glæd dig!

REJS MED UD I VERDENEN

SKITUREN

Når du går på Dronninglund Efterskole, kommer du med på verdens sjoveste skitur. Her tager hele skolen til Norge og tonser rundt i sneen. Du kommer til at flække af grin, når bliver udfordret af de bløde bakker. Alle kan være med her uanset om du har prøvet at stå på ski eller ej.

Dannelsesrejsen

Vælg imellem Danmark, Holland eller Israel/Palæstina.

Hos os skal du vælge i mellem en af disse tre rejser. Måske har du lyst til at opleve nye sider af Danmark, som du slet ikke kendte til? Måske har du mod på at rejse til Holland og bo hos en hollandsk værtsfamilie, opleve den europæiske kultur og tale en masse engelsk. Eller måske er du frisk på at få en fuldstændig anderledes kulturoplevelse i farverige Israel/Palæstina.

Lige meget hvad du vælger, lover vi det bliver en oplevelse for livet, hvor du får vendt op og ned på din verdensforståelse.

TA’ EN KÆMPE BID AF EFTERSKOLEÅRET

Et efterskole ophold er fyldt med en masse fede begivenheder. Her er et overblik over nogle af de begivenheder du vil opleve hos os.

Er du forhindret i at besøge os til Efterskolernes Dag? Så kan du i stedet booke en rundvisning lige her:

STIL ET SPØRGSMÅL

Har du et spørgsmål eller er der ting, du gerne vil have uddybet.

BooK Rundvisning

Du kan altid kontakte skolen for at få en uforpligtende rundvisning

BESTIL MATERIALE

Vil du gerne vide mere om skolen, så kan du bestille vores digitale brochure lige her

Dronninglund Efterskole

Slotsgade 10
9330 Dronninglund

Kontor@dronninglundefterskole.dk
Tlf. 98 84 19 99

Trafikinformation

Dronninglund - Aalborg

Bus 30 min. - Afgang lige uden for skolen.

Dronninglund - Aarhus

Bus + tog 125 min - Afgang lige uden for skolen.

Dronninglund - Brønderslev

Bus 50 min. - Afgang lige uden for skolen.

Dronninglund - Frederikshavn

Bus 80 min. - Afgang lige uden for skolen.